vrijdag 19 februari 2010

Vaststelling, Leerwens en Actieplan voor DRAMA

Vaststelling.

Ik als beoefenaar:

Ik kan me heel goed in een rol inleven. Dit kan zowel in een rolletje van een figuur in een kinderboek als ik dit aan het voorlezen ben, maar evengoed als heksje bij het halloweenfeestje, dokter spelen bij het thema ziek zijn in de opvang, .. . Ik heb geen problemen om mezelf te laten gaan in de rol. Bij de workshop heb ik dan ook genoten van de kleine drama-opdrachtjes die voor ons voorzien waren.

Ik als beschouwer

Wat moet ik ontwikkelen in functie van mijn werk met kinderen?Ik ben niet de persoon die vaak naar een voorstelling van dramatisch spel of een toneelvoorstelling gaat kijken. Ik weet dat ik hierdoor een aantal prikkels zelf niet heb verkregen, en dus niet kan overdragen aan de kinderen. Mijn eigen persoonlijke houding speelt immers een grote rol bij de beleving en waardering van drama bij de kinderen. Daarom zou het beter zijn als ik wat meer vormen van drama buitenshuis ga bekijken

Ik als beoefenaar

Om de leerplandoelen van drama te kunnen realiseren, is het vooral het belangrijkste
- dat ik zelf opensta voor deze muzische taal
- De kinderen veel mogelijkheden bied om het dramatisch spel te beschouwen, zodat ze kunnen leren kritisch kijken en luisteren, leren genieten, een eigen mening leren vormen en uiten.
- Dat ik zoveel mogelijk materialen (bv verkleedkleren) verzamel om hen aan te zetten tot een dramatisch spel
- Dat ik de media hierin betrek (om hun spel vast te leggen, te bespreken en te evalueren)

Leerwens
Ik wil mijn tekorten op dit vlak wegwerken

Actieplan
· Ik probeer tijdens mijn stage een drama-activiteit bij te wonen
· Ik zoek zelf een drama-activiteit die ik zou kunnen geven
· Ik plan 3 bezoeken aan een cultureel centrum om een kindervoorstelling bij te wonen en maak hiervan een verslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten