Vaststelling
Ik als beoefenaar
Ik lees heel graag boeken (welk genre hangt af van mijn gemoedstoestand), ik werk thuis met pictogrammen om alles wat te kunnen structureren, ik lees dagelijks prentenboeken en versjes voor in het kinderdagverblijf en ga hier echt op in. Maar met het lezen van het deelleerplan heb ik ondervonden dat ik zoveel meer mogelijkheden heb om muzische taal beter te laten ontwikkelen.
Ik als beschouwer
Hoe meer kansen je voor de kinderen schept om de taalgevoeligheid aan te spreken, hoe vaardiger ze worden om hun taal ook muzisch te ontwikkelen. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen zo vroeg mogelijk in aanraking komen met muzisch taalgebruik. En moet ik dus proberen om zoveel mogelijk muzische taal aan te bieden door bv activiteiten te voorzien waarbij muzisch taalgebruik volop kansen krijgt ( bv het onthaalmoment, boekenweek, werken met poëzie en gedichten)
Ik als overdrager
Het belangrijkste hier is om zelf stil te staan welke werkvormen er allemaal zijn in deze muzische taal, en de kinderen zoveel mogelijk in aanraking te laten komen met de muzische taal.
Actieplan
Zoveel mogelijk taalelementen aan te rijken aan mijn kinderen, in de kinderopvang en op stage
vrijdag 19 februari 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten