Vaststelling.
Ik als beoefenaar:
Ik heb jaren geleden jazz-dance gevolgd, en kan nog steeds het ritme terugvinden in liedjes. In dit domein voel ik me heel goed. De workshop dansen vond ik dan ook de tofste.
Voor de start van deze opleiding volgde ik ook zumba (een fitnissprogramma dat gebaseerd is op Latijns-Amerikaanse dans). Een perfecte manier om iets aan mijn conditie te doen en op het zelfde moment mijn geest leeg te maken en te ontstressen door verschillende danspasjes aan te leren. Jammer genoeg ben ik hiermee moeten stoppen, omdat dit te zwaar werd in combinatie met werk/kindjes en man/de opleiding volgen.
Maar elk klein momentje dat ik kan dansen (klein voorbeeldje, bij een nieuw kinderliedje de bijhorende danspasje leren door ernaar te kijken op tv...) neem ik vast. (mijn kindjes vinden dit uiteraard geweldig!) Op het kinderdagverblijf doe ik niets liever dan dansjes aanleren bij de kindjes.
Ik als beschouwer
Ik kan uit beelden op televisie de danspasjes en het ritme eruithalen, dit aanleren bij mezelf, en dit daarna aanleren bij de kinderen. Ik denk dit ik weinig moeilijkheden ga hebben om de kinderen volop te laten genieten van deze muzische taal.
Ik als beoefenaar
Om deze doelen te kunnen realiseren, is het vooral het belangrijkste
- dat ik zelf opensta voor deze muzische taal
- Dat ik een vertrouwelijk en veilig klimaat kan scheppen, zodat kinderen zich veilig voelen in deze omgeving. Indien ze zich niet veilig voelen, zullen ze zichzelf minder kunnen uiten...
In het deelleerplan staan alle doelen uitgewerkt met een voorbeeld, en de meeste doelen heb ik al kunnen realiseren bij mijn eigen kinderen.
Actieplan
Ik oefen bewegingsactiviteiten uit in de klas en beoordeel deze.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten